woensdag 9 februari 2011

Bak en kookkick

Vraag me niet waar het vandaan komt, maar ik heb me de laatste tijd toch een bak- en kookkick. Wellicht is het een soort van noodzaak om een project te hebben na alles wat er de laatste tijd is gebeurd maar hoe dan ook... ik kan er geen weerstand aan bieden.

Vorige week bakte ik al een hele lading cupcakes, met vanille glazuur en besprenkelt met hartjes. Standaard Lillifee cupcakes, dat wel. Maar ja, zoalsi k al vaker heb verteld ben ik nou eenmaal geen keukenprinses.

Maar nu wil ik daar verandering in gaan brengen. De masterchef des huizes J. heeft me al geleerd hoe ik met kruiden moet werken en hoe ik supersnel een paprika kan ontleden, maar ik heb nog nooit iets gemaakt waarvan ik dacht... Ja, dat ziet eruit zoals het plaatje. (ik werk meestal vanuit kookboeken, mijn creativiteit in de keuken is ver te zoeken.)

Dus, heb ik mezelf een project/uitdaging toegewezen. Ik ga namelijk minstens twee keer per week een gerecht van topchef kwaliteit (hopelijk) op tafel zetten. En dan bedoel ik niet alleen avondeten, nee ik ga me ook richten op taarten bakken en koekjes, brood en wat dan ook. En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van mijn culinaire avontuurtjes.

Ik ga beginnen met recepten uit mijn eigen kookboeken, maar als ik wat langer bezig ben lijkt het me ook wel leuk om uitgedaagd te worden door jullie, stuur me eens een recept op of een link naar een recept wat je mij uit wil laten testen.

De eerste uitdaging: ontdekken waar al die roestvrij stalen dingen op het kookgerei rek voor zijn. Wish me luck!

1 opmerking:

  1. Heel tof idee, gelukkig ben ik wel een toekomstige keukenprinses, door het koken en bakken enz ... Kan ik al mijn zorgen vergeten en ben ik enkel nog bezig met het gerecht.

    Is inderdaad niet altijd de ideale therapie voor het piekeren te laten, vermits ik constant pieker, en moest ik constant koken en bakken, zouden ze mu nu al kunnen voortrollen.

    Als je er klaar voor bent , stuur ik u graag een gerechtje :)

    Groetjes
    Eline DM*

    BeantwoordenVerwijderen