vrijdag 11 februari 2011

Taart!

Ik heb zo iets leuks op de agenda staan voor 19 maart. Ik heb J. en mij namelijk ingeschreven voor een workshop taarten decoreren van kookwinkel 'Kookstijl' in Oss. Natuurlijk is J. al net zo enthousiast als ik want 19 maart is toevallig ook meteen zijn verjaardag, en dus kunnen wij als hij het viert twee heerlijke zelfgemaakte taarten aan onze gasten voorschotelen. Leuk hè.

Natuurlijk maak ik me wel een beetje zorgen, want mijn gerechten komen in vergelijking met die van J. altijd op de tweede plaats... En ik wil absoluut niet onderdoen voor de andere deelnemers van de workshop. Daarom heb ik me al een klein beetje voorbereid.

Ik heb een boek aangeschaft van Petra Achtien, de eigenaresse van taartenwinkel 'de tafel van 18' in Utrecht. Het was al meteen heel erg inspirerend en ik moet toegeven dat mijn vingers nu al jeuken om aan de slag te gaan. Ik heb me suf gesurft op Youtube en Google op zoek naar alles wat er maar te weten valt over taarten decoreren. En wat vond ik... Een snelcursus taarten decoreren op VrijetijdTV van de Teleac gepresenteerd door Petra Achtien.

De complete online cursus is gratis te volgen op hun website. Superleuk.

Wat ook je vingers doet kriebelen is de serie Cake Boss van Discovery Channel. Ik heb het eigenlijk nooit echt gevolgd, maar nu ben ik volop aan het inhalen wat ik al heb gemist van de serie.

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de cursus en ik kijk er echt heel erg naar uit. Heeft iemand van jullie toevallig al eens deelgenomen aan zo'n cursus? Ik wil echt heel graag weten wat jullie er van vonden.

2 opmerkingen:

  1. Nou, ik heb nog nooit zo'n cursus gevolgd. Maar als ik die website zie dan denk ik WAUW!! Dus ik denk dat je je er terecht op verheugd. Wel foto's maken he van je eindcreatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes!!!
    En het is zo verslaafd.
    En zo leuk om het te maken en vooral het opeten.
    Wel het schitterend resultaat showen.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen