zaterdag 17 juli 2010

Ariadne een grote bron van inspiratie

Toen ik pas het haken begon te ontdekken had ik echt niemand om het van te leren. Ik had een paar boeken gekocht, en zocht naar tips op internet.
In mijn zoektocht vond ik plaatjes van echt super mooie haakwerkjes, mijn favoriete toch wel amigurumi knuffels. Maar ik leerde pas echt haken toen ik het volgende filmpje vond...



Hierin legt Jan van WiremySoul uit hoe je heel simpel in rondjes kan haken. Amigurumi maakt voornamelijk gebruikt van haken in rondjes.

Ik maakte een aantal schildpadjes, was nooit echt tevreden met wat ik maakte en eerlijk gezegd was mijn inspiratie op den duur ook een beetje op. En ik wilde iets herkenbaars maken. En iets groots. Ik wil namelijk altijd groter en beter en leuker.
Dus ging ik op zoek naar een leuk patroon, maar kon weer niet echt iets vinden. TOT... mijn moeder aan kwam zetten met 4 jaargangen oude Ariadne´s!!! Die had ze schijnbaar verzameld als meisje en al die tijd bewaard voor het geval dat ze ooit weer eens aan het handwerken wilde slaan.

Maar ja, mama heeft nu andere interesses en daarom mocht ik haar goudmijntje hebben. En ik vond meteen het perfecte patroon. Wat vinden jullie van het resultaat?

Ik ben met name erg trots op hoe goed de handen zijn gelukt. Maar in alle eerlijkheid als ik alle pogingen tot het maken van handjes en armen erin had verwerkt, dan had ik een roze octopus gehad in plaats van een roze panter.


5 opmerkingen:

  1. Wat gaaf die Pink Panter!!!! Super mooi.

    Knap hoor, daar mag je echt wel trots op zijn.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan! Zo'n oude boekjes zijn inderdaad goud waard wou dat ik ook zo'n mama had ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gelukt!!!
    Dat er toen al zo'n leuke patroontjes in staan :)

    Haken heb ik ook voornamelijk via youtube geleerd.
    En als ik dingen nog niet weet ff google en kwestie
    van uitproberen en gewoon doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai zeg, mooie panter :)
    Hij vraagt om een knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen