woensdag 21 juli 2010

Het mooiste sieraad maak je zelf

Sinds ik niet meer verplicht iedere vrijdag hoef te kijken naar School TV Weekjournaal kijk ik eigenlijk niet echt veel meer naar de Teleac.

Vandaag kwam ik erachter hoe jammer dat eigenlijk is, want de Teleac heeft echt hele leuke, creatieve programma's, waaronder het programma 'Het mooiste sieraad maak je zelf'. Dat is een zesdelige reeks waarin verschillende technieken worden behandeld om sieraden te maken.

In één aflevering leren ze je zelfs hoe je van kroepoek. Ja, dat spul wat je bij de Chinees mee krijgt bij je eten. Daar maken ze dus een broche van. Echt heel bijzonder.

In alle eerlijkheid ben ik vrij nieuw wat betreft het maken van sieraden, ik was eigenlijk op zoek naar manieren om met kunsthars mooie sieraden te maken. Zo kwam ik via Google op de site van de Teleac.

De complete serie 'Het mooiste sieraad maak je zelf' kun je gewoon hier bekijken... voor NIKS!

En je krijgt gewoon meteen zin om zelf mee te freubelen. Resultaat? Een mooie nieuwe armband van transparante kralen, parels en mooie rode kralen. Echt heel mooi, de draad zelf is koperkleurig, en de draad waar ik de tussenstukjes van heb gedraaid is zwart.

Ik ben echt blij met het resultaat en ik weet nu al wie ik hem kado ga doen.

Maar dat is nog niet alles. Op de website van Teleac vind je ook complete programma's over bijvoorbeeld...

Complete afleveringen met duidelijke uitleg en mooie voorbeelden. Echt een bezoekje waar die Teleac.

2 opmerkingen:

  1. Leuk die armband! Ik ben zelf ook pas begonnen om zelf sieraden te maken ... moet eens gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he, om zo nieuwe plannen te bedenken én te realiseren! Het ziet er allemaal top uit, de sieraden en sjaals én de Villa Polkadot. Heel veel succes daarmee!!
    Vind meer
    Kindersieraden
    Kinderarmband

    BeantwoordenVerwijderen