zondag 11 juli 2010

Hobbykamer

Zoals je in mijn 'over mij' stukje, rechts van de pagina, staat mij een verhuizing te wachten. Van een appartement met één slaapkamer gaan mijn vriend en ik binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning met maar liefst VIER slaapkamers.Nou heb je meiden die van één van de kamers die ze over hebben een walk-in closet zouden maken, maar ik... IK heb grotere plannen. Ik krijg in ons nieuwe huis namelijk een 'Craft-room' (Yes!)Dat wil dus zeggen, niet langer 's avonds niet aan tafel kunnen eten omdat mijn stof/papier/...andere knutsel rommel er nog ligt (want ik ga morgen verder)

As you may have read in the 'About Me' section on the right side of my blog, I am moving soon! From a simple one bedroom apartment to a four bedroom HOUSE!

Now, of course there are girl who immediately dream about converting one of the rooms into a huge walk-in-closet. Not me, I've got much bigger plans. I'm getting my very own craft-room! (Whoohoo!) That means we'll actually be able to eat at the table from now one, because all my fabric, paper and other craft supplies will no longer be littering the table, but my own personal desk in my own personal craft room!

Nee, ik heb dan een hele kamer om lekker in te knutselen. MAAR, zo'n perfectionist wil dan natuurlijk wel een perfecte hobby kamer. Helemaal naar mijn smaak ingericht, met inspirerende spreuken aan de muur en lichte, maar vrolijke kleuren.

Being a perfectionist I want to get myself the perfect craft-room off course. Decorated completely to my liking with inspiring quotes on the wall and light, feel-good colors on the walls.

De laatste paar weken heb ik de Ikea website zowat binnenstebuiten gekeerd op zoek naar de mooiste meubeltjes (die ik dan kan hacken, want ik ben en blijf een handmade kind of girl) Verder ben ik op zoek gegaan naar welke kleur ik op de muur wil. Ik heb zelfs Feng Shui boeken nagekeken voor tips om mijn knutselkamer dusdanig in te richten dat het mijn creativiteit ten goede komt.
Mijn knutselkamer zou volgens feng shui een waterkamer zijn. Dat houd in blauw-tinten, golven en wolken patronen en... nou ja eigenlijk gewoon dingetjes waar je automatisch aan denkt als je aan water denkt.

The last couple of weeks I've been practically turning the Ikea website inside out looking for some nice pieces of furniture to Hack (because I'm still a fan of unique-ness) and I've been looking for the perfect color scheme. I've even put our Feng Shui books to good use so that I can create a craft-room that best suits my creative needs.

According to Feng Shui mij craft room will be a water room. That means lots of blue-tones, waves and clouds for patterns... and, well other stuff you think of when you think water.

Ik weet nog niet of ik daadwerkelijk feng shui toe ga passen, dat zien we dan wel weer.Ik heb wel op internet al een beetje inspiratie opgedaan. Sites zoals Photobucket en Flickr zijn echt heel erg handig wat dat betreft. Bovenaan staat mijn tot nog toe favoriet, maar de kamers hieronder vind ik ook erg mooi.

I'm not sure yet if I'll actually apply Feng Shui, I'll decide on that when we actually start working on the room. I did however check Flickr and Photobucket for inspiration. There are some really beautiful craft rooms on there. My favorite one you'll see at the top of this post, but I like these too.


deze knutselkamers zijn eigenlijk al een kunstwerkje op zich. Zoals jullie zien is een hoge tafel toch wel een terug kerend thema. Ik sta graag als ik naai. Als ik aan tafel zit te naaien dan kan ik op de een of andere manier mezelf niet zover krijgen dat ik recht blijf zitten en dat is funest voor mijn rug natuurlijk ook heb ik op die manier meer controle over het voetpedaal. Vandaar dat ik in mijn hobbykamer toch wel echt een tafel wil op bar hoogte.

I think these craft rooms are works of art on it's own. As you see, the high table is a recurring theme. I like to stand when I'm sewing because it's much better for my back and I feel I have more control over the foot pedal. So that's why I really want a table at 'bar' hight.

Welke kamer vinden jullie het mooist? Of hebben jullie misschien een nog mooiere knutselkamer gezien op internet? Ik zou echt heel blij zijn als je de link achter wil laten in een reactie.

So, which room do you like best? Or maybe you've seen an even better room online. I would really appreciate it if you'd let me know in a reply.

Of als je zelf een mooie hobbykamer hebt die je wilt delen met de bezoekers van Adriana Updates dan kun je een foto mailen naar adriana87@live.nl vertel er dan wel bij wat jouw kamer de perfecte knutselkamer maakt.

Maybe your own craft room is so stunning that you want to share it with the visitors of Adriana Updates. In that case you can send a picture to adriana87@live.nl Don't forget to include why your room is the perfect craft room.

By the way, dank je wel Mira dat je als eerste een reactie plaatste op mijn blog. Zoals je zult zien heb ik ook een reactie geplaatst op jouw weblog.

By the way, I would like to give a special thanks to Mira. The first ever reaction on my Blog. As you can see I left a reply on your blog as well.


4 opmerkingen:

  1. Hee Adriana!
    Hm... ik denk dat ik foto nr. 2 het leukste vind! Die heeft echt zo'n gezellige hobby kamer uitstraling! Wel moet de tafel dan vervangen worden voor een sta tafel ;-)
    Ik wou dat ik een hobby kamer had...! Ik heb dan wel 2 kamers maar beiden zijn al bezet (slaap, werkkamer vriend) Ik zit dus nog aan mijn eettafel beneden. In een volgend huis ben ik aan de beurt!! (Moeten er wel meer kamers zijn want helaas moet er een werk/computer kamer zijn voor mijn vriend i.v.m eigen bedrijf)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst: dank je wel voor je leuke reactie op mijn weblog en dat je volger bent geworden! Ik ben nu jouw site aan het ontdekken;)
    maar oei oei die knutselkamers die je laat zien, geweldig! Ik heb ook een kamer voor mijzelf, zo mooi als die op de foto's is het niet, maar ik ben er erg tevreden over, maar ik deel het regelmatig weer anders in omdat ik ruimte te kort kom;)
    Van de foto's vind ik de eerste foto en de derde foto het mooist, maar eigenlijk zijn ze allemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik ben zo jaloers! Die vierkante meter op het einde van onze eettafel waar ik mijn naaimachine mag zetten is totaal ontoereikend. In onze nieuwe huisje (hopelijk over 2 jaar gebouwd) krijg ik OOK lekker een naaihoekje, ha!

    Petra
    minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Puh, ik durf je op het moment niet een foto te sturen van mijn hobbykamer (ook een 4e vrije kamer). Ik heb vandaag waskijpers beschilderd, een doosje gemaakt en een poppendeken met applicaties met bijpassend poppenmatrasje. Dan moet je het nog leuk verzenden dus plakband, lint, doosje met leuke versiersels e.a. uit de kast gehaald. Als ik begin te knutselen is het in no-time een enorme chaos om me heen.
    Hoe dan ook wil ik ook graag zo'n hobbykamer als op jouw geselecteerde foto's. Mijn smaak! Ach, ik geloof dat ik ook nog een hobbykamer foto op mijn flickr-account heb staan.
    Bestaande kasten gooi ik niet gauw weg tenzij ik moet verhuizen.... een stormloop op Ikea met een vette portemonee lijkt me een prima plan.....

    Deel je het eindresultaat van je hobby-kamer?

    BeantwoordenVerwijderen