dinsdag 13 juli 2010

Berengoed

Gisteren was in het programma 'Familieberichten, gepresenteerd door Caroline Tensen, een reportage te zien over Tante Truus. Tante Truus is een lunchroom/cadeauwinkel gevestigd in het hartje Almere.

Nu denk je misschien WTF? Je zou toch schrijven over webshops? Moet ik nou in de auto/trein stappen en helemaal naar Almere rijden voor wat leuke handmade items?

Nee hoor, dat hoeft niet. We gaan het namelijk niet over Tante Truus hebben maar over Berengoed. Berengoed is namelijk een naai/borduur atelier waar mensen met een verstandelijke beperking de leukste spulletjes maken. En hun vrolijke kussentjes, schooltassen of babycadeau's kun je gewoon via een mailtje bestellen. Handig hè.

En natuurlijk ook een héél goed initiatief, want hier kunnen mensen met een beperking dus in een prettige, vertrouwde omgeving op hun eigen tempo creatief bezig zijn.

Ze maken niet alleen de vrolijkste tassen, kussentjes, boxkleden en babyspeeltjes. Nee, er worden ook nog eens slabbetjes, badcapes, handdoeken en polo's geborduurd. Erg leuk allemaal.

Als je toch graag een bezoekje brengt aan de winkel dan kan dat op het volgende adres:

Tante Truus Lunches & Geschenken
Marktmeesterstraat 141-143
1315 GD Almere


Een belangrijke reden waarom ik het initiatief ook zo goed vind is mijn helaas overleden ome Noud. Hij had ook een verstandelijke beperking en woonde dankzij stichting Prisma in een normaal huis met andere mensen met een verstandelijke beperking.
Ome Noud was echt de beste mens die ik ken en ik mis hem nog regelmatig. Heel vaak moet ik aan hem denken. Aan alle goede tijden.
Dat is ook de reden waarom ik iets als Tante Truus, en Berengoed echt supergoed ben.
Mijn oom had niets met handwerken of zo, hij kon wel heel goed puzzelen en hield erg van dieren. Hij werkte op een zorgboerderij en had het daar echt superleuk. Oh, er vallen gewoon nog tranen op mijn toetsenbord terwijl ik dit schrijf.

In dit filmpje kun je alvast een beetje een idee krijgen van de sfeer bij Tante Truus, maar ik denk dat hun slogan ook wel boekdelen spreekt; Tante Truus, daar wordt je vrolijk van!



Ik hoop dat iedereen die dit leest de moeite neemt om eens een kijkje te nemen op de website van Tante Truus, of Berengoed ik ben in ieder geval zeker van plan om binnenkort daar eens te gaan lunchen.

Oh, als je er toevallig al eens bent geweest zou ik het echt superleuk vinden als je even liet weten wat je er van vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten