woensdag 14 juli 2010

Net als oma?

Ik ben echt helemaal geen kok. Ik doe veel liever een pizza in de oven dan dat ik een lekkere, gezonde maaltijd maak voor mij en mijn schatje. Nu helemaal, want het is veel te warm om te koken.
Ik vind het wel leuk om mensen bezig te zien in de keuken. Als ik naar mijn vriend kijkt terwijl hij kookt, dan lijkt het net alsof hij kunst aan het maken is.
En alles gaat er net zo secuur aan toe als in een operatiekamer. Zo precies is hij.
Of vroeger, als ik toekeek terwijl mijn oma in de keuken aan de slag was voor het avondeten. Okay, op de momenten dat ze een kip aan het plukken was... dat zag ik natuurlijk liever niet, maar de rest. Oma houd ook zo van lekker eten en het is altijd leuk om te zien als mensen met passie aan iets werken.

Het leukste vond ik toch wel altijd oma's mooie schorten. Ik was een klein meisje, en die vrolijke schorten leken net mooie jurken. Misschien wel prinsessenjurken in mijn kinderogen.

Ik ben echt blij dat ik naast mijn afkeer voor koken, toch nog rommelige hobby's heb want dan kan ik toch goed een schort gebruiken. Natuurlijk hebben wij wel al een schort in de kast. (één met het lijf van een blote vrouw erop die nog stamt uit de tijd dat hij vrijgezellig was en een saaie witte.)

de schorten van Cissies Vintage zijn echt heel erg vrolijk. Ze maakt niet alleen schorten voor dames, maar ook kleine schorten voor kleine keukenprinsesjes, inclusief supercute koksmutsje.

Zo'n hip schort gaat zeker op het verlanglijstje, maar ja... op het moment moet natuurlijk eerst geïnvesteerd worden in het nieuwe huis.

Misschien dat ik zelf maar eens aan de knutsel ga. Zo wordt mijn things-to-make lijst weer een stukje langer.
Ik heb namelijk echt helemaal geen structuur wat betreft knutselen, ben ik bijna klaar met het ene dan jeuken mijn handen al weer om iets anders te maken. En zo werk ik regelmatig aan heel veel dingen tegelijk. Herkenbaar iemand?

Maar goed, als je ook zo'n leuk short wilt ga dan dus snel naar Cissies Vintage. Persoonlijk vind ik die met die baboushka poppetjes erg leuk.

Hieronder staan een aantal links naar hele leuke stofjes voor mensen die zelf aan de slag willen. Ze zijn te koop bij Holland Fabric House, een webshop met hele leuke, vrolijke stofjes.

(klik op de foto om naar de desbetreffende stof in de webshop van Holland Fabric House te gaan)


















2 opmerkingen:

  1. als je die leuke stofjes ziet wil je toch gewoon zelf aan de slag:) wat een mooie bijzondere blog ben je aan het opstarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke schorten en stofjes! Dat van aan veel tegelijk werken is echt héél herkenbaar. Toch voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen