dinsdag 27 juli 2010

Spannend, spannend, spannend

Het is besloten... binnenkort gaan J. en ik voor het eerst met een kraampje op een streekfair staan hier in de buurt. Wel maar met een tafeltje van 2x1 maar ik vind het toch héél erg spannend.

Kennen jullie dat gevoel? Een eerste, soort van presentatie, aan het publiek van de spulletjes die je hebt gemaakt. Ik vind het ook supermoeilijk om te bepalen wat ik mee wil nemen naar de fair. Het moeilijkste vind ik nog wel het bepalen hoe we de kraam in moeten richten. Ik ben namelijk altijd heel erg kritisch op mezelf en wat ik maak en ik wil gewoon een echte blikvanger van een kraam hebben natuurlijk. Dus... zal ik gewoon van alles wat meenemen, haakwerk, naaiwerk, zeepjes, knuffels, sieraden, schilderijen en de hele heutemeteut... of kan ik beter alleen naaiwerkjes, of alleen zeepjes doen, alles van één onderwerp dus. Wat vinden jullie?


Ik heb daarom heel erg de neiging om maar gewoon allemaal gloedje nieuwe spulletjes te gaan maken. (in alle eerlijkheid grijp ik natuurlijk ieder excuus aan om te kunnen freubelen, maar dat even tussen ons ;)

ik heb weer een aantal mooie lapjes op de kop getild bij mijn all-time-favo (en enige) stofwinkeltje hier in de buurt Paul v.d. Berg stoffen. Daar hebben ze namelijk een heel uitgebreide selectie lapjes. En, ik kon mijn geluk niet op!!! Buiten stond namelijk een groot rek met daarop verschillende stoffen, mooie stoffen voor maar 1 EURO PER METER!!! Ik moest even in mijn arm knijpen om te controleren of ik niet droomde.

Verder heb ik ook stof ingeslagen voor een nieuwe tas. Ik sleep nu namelijk eigenlijk continu zo'n iniminie bruin tasje mee, terwijl ik juist heel erg houd van lekker vrolijke, opvallende accessoires. En nu ik een mooi patroon heb gevonden voor een schattig handtasje en ik weer een schaar heb (twee zelfs, zodat ik nooit meer zonder kom te zitten!) is het weer tijd om achter mijn naaimachine te kruipen.

Voor mijn nieuwe tas heb ik de stofjes hiernaast ingeslagen. De appelgroene lap imitatie-leer had ik al dus daar wilde ik de rest op afstemmen. De twee andere stofjes zijn al bijna even kleurrijk als ikzelf. Perfect dus. En ik vind het printje met de appels gewoon om op te vreten. Zo lief.


Ik heb trouwens bij de Zeeman weer wat bolletjes wol gescoord, hele mooie kleurtjes en extra zacht. Dat worden weer een paar mooie knuffels denk ik. Voorlopig hoef ik me dus niet te vervelen.

Máár voor mijn eerst volgende project ga ik toch weer een kleine sprong maken naar het sieraden maken. Ik heb namelijk een filmpje gezien over hoe je met zilverdraad hele mooie sieraden kunt haken. Dus dat wil ik eerst uitproberen.

4 opmerkingen:

  1. Zo superleuke schattige stofjes!!
    Spannend zo een eigen kraampje... Ben benieuwd naar je ervaringen!! Ik zou gewoon zoveel mogelijk spulletjes meenemen. Je hebt altijd mensen die het ene leuker vinden dan het andere!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijke stofjes. Ben benieuwd naar het resultaat. En idd heel spannend een eigen kraampje. Veel succes ermee.
    Groetjes,
    Selma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend de eerste keer op een markt! Ik heb het nu een paar keer gedaan maar blijf het iedere keer spannend vinden. Leuke stofjes heb je gescoord, zeker voor die prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n kraampje! Zou van alles een beetje meenemen...
    Erg leuke stofjes heb je daar. Ben benieuwd naar die nieuwe tas.

    BeantwoordenVerwijderen