donderdag 22 juli 2010

de Onthulling; het sieradenkistje

Een paar dagen geleden schreef ik over het walhalla dat de Action is voor mensen met een passie voor knutselen en freubelen. Ik vertelde jullie over de mooie verzameling papier die ze verkochten, en ook over het sieradenkistje van onbewerkt hout dat ik had aangeschafd om te ´Pimpen´.

Je kunt die post hier nog eens bekijken.

Ik begon dus met dit sieradenkistje. Stap één was om het geheel uit elkaar te halen. Er zat namelijk een mooi handvat op het laatje, en het spiegeltje moest even los.

Daarna heb ik het hele sieradenkistje glad geschuurd. Dat was hard nodig want het was zo´n beetje één en al splinter dat ding. Echt niet leuk, en niet echt fijn om mee te werken.

Maar goed, toen alles geschuurd was werd het tijd om een kleur uit te kiezen. Ik gebruikte hiervoor een mengeling van ongeveer vijf delen blauw tegenover één deel geel en kreeg een mooie, blauw/groenige tint.

Mijn vriend schilderede het spiegeltje, omdat ik niet echt talent heb voor het netjes afplakken van randjes... en ik wilde natuurlijk niet de spiegel blauw/groen schilderen.

Maar goed, toen alles was geschilderd en gedroogd heb ik het geheel gecoat met een laagje Mod Podge, waardoor het kistje een supermooie glans kreeg.

Toen ook die droog was heb ik samen met J. het papier uitgezocht wat we wilden gebruiken om ons sieradenkistje nog mooier te maken.

Nadat het papier was gemeten, gesneden, geplakt en gedroogd kreeg ook deze een laag Mod Podge over zich heen.

Terwijl het droogde kreeg ik opeens een ingeving voor de zijkant. Want het papier dat ik tot nog toe had gebruikt was eigenlijk net te kort om ook de zijkanten mee te bekleden. Gelukkig had ik nog een zilverkleurige stift waarmee ik (toen de Mod Podge weer droog was) op de zijkanten en achterop de spiegel een mooi patroon heb getekend.

Als laatste hebben we alles weer terug in elkaar geknutseld. Dus, handvat op het laatje en spiegeltje weer gemonteerd. (en hij draait nog ook! Joehoe!!)

Wat vinden jullie van het resultaat?


7 opmerkingen:

  1. Ziet er super leuk uit zeg!
    Mooie combinatie van kleur, papier en het zilver van de stift!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi! Ik zou hier nooit in slagen! Vooral het uit elkaar halen, zou een ramp zijn, of beter het terug in elkaar steken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooi! Mooie kleuren, mooi bloemetjespapier en mooie 'krullewietjes' met je zilverstift!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw gaaf!! Wat orgineel! Ik ga binnenkort ( na de vakantie) ook laten zien wat voor sieraden plank ik een tijdje terug heb gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi gedaan!!
    Ik vind er ook altijd superleuke spulletjes...

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen