dinsdag 20 juli 2010

Haken met spaghetti... uh, Zpagetti

Hè verdorie, daar druk ik weer bijna een toets van mijn toetsenbord dwars door mijn laptop. Dat komt omdat ik tegenwoordig echt héél erg gespierde vingers heb. Nu vraag je je misschien af hoe dat komt.

Nou, ik heb onlangs het haken met Zpagetti ontdekt (niet te verwarren met het soort wat je eet!)
Want het soort Zpagetti wat ik bedoel wordt gemaakt van restanten stof uit de mode-industrie, het is dus ook nog eens duurzaam ook.

Je kunt er echt hele leuke spulletjes van maken zoals bijvoorbeeld handtassen of en mooie poef. Maar probeer bijvoorbeeld ook eens een vette laptopsleeve te maken echt heel mooi van Zpagetti.
Verder kun je ook de meeste patronen voor amigurumi vertalen naar Zpagetti, je krijgt dan gewoonweg een stuk groter resultaat.

Ik zelf heb me voor mijn eerst Zpagetti project gewaagd aan een kussen voor onze grote waakhond Bruno, de dappere dwergpincher.

Je vindt alles wat je nodig hebt om met Zpagetti aan de slag te gaan op Hoooked.nl

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg!? Leuk om via jouw weblog rare en vreemde en leuke dingen te zien, ontdekken en te lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuke !!! hond

    mijn droom om ook een dwergpincher te hebben!!

    Maar zolang ik thuis woon worret niks !

    Bedankt voor je berichtje , ik volg je ook


    eline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met toeval kwam ik via google op deze leuke site uit. Ik ben helemaal weg van het kussen en zou deze graag zelf willen maken. Liefst precies hetzelfde. Ik kan alleen nergens een patroon vinden en de juiste kleur (en) zpagetti. Kun je mij dit verklappen? :-)

    Fijne avond en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen