donderdag 29 juli 2010

Dappere tas

Toen ik vanmorgen wakker werd had ik een bekend gevoel in mijn vingers. Ze jeukten namelijk om aan de slag te gaan met de stofjes die ik onlangs bij Paul v.d. Berg stoffen heb gekocht.
Drie tassen heb ik onder mijn naaimachine uit weten te toveren. En ik ben echt heel trots op het resultaat.

Ik ben begonnen met mijn imitatie leer in appelgroen en de appeltjes-stof uit een vorige post. Waar ik een leuk schoudertasje van heb gemaakt. (klik op de plaatjes om deze te vergroten)
Toen ik bijna klaar was kwam ik voor mijn eerste dilemma te staan. Geen mooie bijpassende knopen in huis.Dus snel weer even terug naar Paul v.d. Berg voor een mooie houten knoop met een bloem erop. Lekker fleurijk.

Toen ik daar was zag ik ook een hele mooie streepjesstof die ook heel erg mooi bij mijn groene leer zou passen. Dus die moest ook mee. Daarvan maakte ik deze tas.

Het zelfde patroon als de vorige tas, maar door de stof kijkt deze meteen weer een stuk stoerder.
Dus ik had stoer en schattig, nu had ik zin om een mooie romantische tas te maken.

Bij Paul v.d. Berg wees 'the man himself' mij op een nieuwe print die hij zelf had ontworpen. Namelijk 'dapper'. Het doet een beetje denken aan Pip studio, maar dan toch met wat lichtere tinten.


Veel vogeltjes, bloemen, een aantal vintage plaatjes en gewoon een hoop gezellige kleurtjes. Maar deze stof paste niet echt bij mijn groene leer. Dus, tijd om de schaar te zetten in de grande foulard van mijn schatje. En het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf. Een superlief !omkeerbaar! schoudertasje.













10 opmerkingen:

  1. Mooie tassen! Vooral de middelste vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke tassen en vooral: wat een tempo! :-)
    Die Dapper stofjes zijn geweldig, tot nu toe heb ik me in weten te houden, maar verleidelijk zijn ze wel ;-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, wat ben jij er weer goed ingevlogen!
    Heel mooi die tassen!! Vooral de laatste krijgt mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een productief dagje heb jij gehad zeg, en het resultaat is super!
    Zeg maar tegen jezelf dat ik heb gezegd dat je een complimentje verdiend (snap je hem haha)
    Prettig weekend, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey adrian's

    Ik heb een Stylish Blogger Award ontvangen en mag hem doorgeven aan 5 andere bloggers nou en daar ben jij er een van!
    Kijk op mijn blog wat je moet doen!

    Liefs Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoihoi! Wat heb jij een ontzettende leuke blog zeg!! Ik ben je gelijk gaan volgen :)
    Misschien wil je ook eens bij mij kijken? http://hermiek.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijke tassen! Mooie kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen