zondag 25 juli 2010

Wachten op kunsthars

Sinds ik de laatste aflevering van 'Het mooiste sieraad maak je zelf' heb gezien, heb ik echt het halve world wide web afgespeurd naar inspiratie voor mooie juweeltjes om zelf te maken.

Op verschillende sites zag ik hele mooie scrabble tile pendants zoals bijvoorbeeld op de weblog van Lila&Lime.

En ik zag ook plaatjes van hele mooie wire wrap juweeltjes D'Elle juwelen die hier uitlegt hoe je mooie wire wrapped oorbellen kan maken.
Maar het allerleukst vond ik nog wel de Resin tutorials op Youtube, want daarmee kun je echt héle unieke sieraden maken. Vooral de Tutorials van John W. Golden die in een driedelige serie uitlegt hoe je Resin (kunsthars) kunt gebruiken om hele mooie sieraden te maken.


Deel twee en deel drie kun je bekijken op John's youtube pagina. De resultaten zijn echt zo mooi dat ik meteen zin kreeg om zelf met dit goedje aan de slag te gaan.

Als je het resultaat ziet, lijkt het echt alsof het heel moeilijk is om te maken maar als je bovenstaande tutorials hebt bekeken dan zul je zien dat het in de praktijk allemaal best meevalt. En dat vind ik dus helemaal niet vervelend.
Als het goed is krijg ik in de loop van volgende week mijn eigen kunsthars binnen met mallen en dan kan ik dus zelf proberen of het mee valt of niet, ik houd jullie op de hoogte.

Als iemand van jullie toevallig ervaring heeft met het werken met kunsthars, dan zou ik het echt super vinden als je over je ervaring verteld in een reactie.

Als je dan ook ziet wat je er allemaal van kunt maken:

By the way, ik wilde me eigenlijk ook een keer gaan wagen aan het maken van een scrabble tile pendant, nu gebruiken ze hiervoor in de youtube tutorials meestal Diamonds Glaze van Judikens maar die kan ik dus nergens vinden. Als iemand weet waar ik dit (online) kan kopen, zou ik het heel fijn vinden als je dat achterliet in een reactie. Een alternatief voor Diamond Glaze vind ik ook prima, als het maar hetzelfde effect heeft.


5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad geweldig uit, het is dat ik al genoeg hobby's (en bijbehorende materialen ;-) heb anders wist ik het wel:-) Ben benieuwd naar de resultaten als je ermee aan de slag bent geweest!

    Groetjes en fijne dag!
    Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtige resultaten kun je daarmee bereiken! Ik ben benieuwd naar je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.capricus-kralen.nl/Webwinkel-Category-75077/Diversen.html

    hier vind je diamond glaze hoor...
    Je kunt ook googlen op resin dat is net zoiets

    groetjes
    Vengy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En met wàt bestrijkt hij die plaatjes eerst? Geen lijm zekers? :P Ik ben op zoek naar resin-info :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha ok ben net de hele avond bezig geweest en wanhopig. Deze keer niet om info, maar om te kunnen beginnen XD

    BeantwoordenVerwijderen