zondag 25 juli 2010

Haarband Elizabeth

Gewinterde haaksters/breiers zijn vast wel bekend met handwerkwalhalla Ravelry. Hier vind je echt een overdosis aan patronen voor de allerleukste haak- en breiwerkjes. Niet alleen kleding, maar ook leuke knuffels, home accessoires en hele leuke hebbedingetjes.

Ook heb ik een hele leuk patroon gevonden voor een snel haakwerkje, leuk voor bijvoorbeeld in de trein of de bus, onderweg. Heel handig.

Het gaat om een haarband, een onmisbaar haar-accessoire voor mensen met lang haar, helemaal met die warme zomermaanden.

Bij mij is het helemaal handig want ik heb namelijk mijn pony in een lok laten knippen die ik niet achter mijn oor kan doen, dus in de zomer zit ie zo lekker geplakt tegen mijn voorhoofd... niet fijn.

Het patroon staat op de website Naida's Crochet en is wel helemaal in het Engels, maar de stappen zijn echt heel gemakkelijk te volgen. Ik heb gekozen voor het model 'Elizabeth' maar er staan nog twee andere patronen voor haarbanden op de site.

Nu werkt Naida wel met dikke wol en een dikke 5mm naald. Ik vind zo'n dikke wol niet echt charmant in de zomer. Dus die heb ik vervangen door katoenen draad en een dunnere naald, als je dan gewoon een wat langere ketting maakt (de ketting die dus langs je achterhoofd gaat) dan krijg je ook op deze manier een heel leuke haarband.

Dit is mijn resultaat...

Ik ben echt heel erg blij met het resultaat. Ik houd namelijk heel erg van vrolijke kleuren en dat knalroze katoen in mijn haar valt natuurlijk lekker op.

Let trouwens maar niet op die witte vlekjes op de foto, ik kijk namelijk in de badkamer spiegel en soms...tijdens het tandenpoetsen vliegen sommige druppeltjes... De rest kunnen jullie je vast wel voorstellen.

Maar toch is dit haarbandje nog maar een 'beta-versie' ik ben namelijk van plan om in hetzelfde patroon iets van kralen te verwerken. Om het wat sjieker te maken.


Als jullie besluiten om dit patroon ook uit te proberen dan zou ik het heel erg leuk vinden als jullie mij een kiekje willen sturen, en zet daar dan eventjes bij of je het wel of niet leuk vind als ik de foto op mijn weblog zet.

Echt een leuk projectje voor even tussendoor! Ik had de mijne met een klein kwartiertje af.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit!
    Ik heb ook een pony, maar ik heb net al nieuwe haarbanden gekocht, maar misschien voor in de toekomst...!
    Groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!!! Wou dat ik het ook allemaal zelf kon maken...

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen