woensdag 11 augustus 2010

En wat hebben we vandaag geleerd?

De festonsteek. Ik vind dat zo'n mooie afwerking van een werkstukje, maar in alle eerlijkheid heb ik nog nooit de moeite genoemen om hem zelf te leren gebruiken. Tot ik vandaag besloot om dit boek maar eens in te kijken.Appliqueren, 100 patronen en motieven van Deborah ´Isomyo´ Green. Ik ben namelijk heel druk bezig met de Vossenjacht swap, twee P.I.F.'s en natuurlijk mijn belangrijkste actie: Knuffels voor Congo.

Maar goed, vandaag even rust genomen van alle bovenstaande taken en me gericht op het in elkaar knutselen van de mystery Give-Away voor allemaalsterrekes.
En ja, hiervoor heb ik heel hard geoefend op de festonsteek. Zo ben ik, om te oefenen begonnen met het maken van een nieuw hoesje voor mijn mobiele telefoon. Een kleurrijk roze hoesje is het geworden met een lief uiltje erop. Heel kleurrijk. Ik heb de randen helemaal afgewerkt met de festonsteek, en omdat dat toch mooier is met een wat dikkere draad heb ik mijn gewone naaigaren maar een paar keer vaker door de naald gehaald. Zodat ik zeg maar drie draden door het inieminie oogje van de naald heb geprutst.

Maar goed, een dikkere draad is mooier en dus was het het gepruts wel waard. Ik heb in eerste instantie de draad echt keer op keer opnieuw uitgehaald, net zolang tot het in mijn ogen perfect was... maar eigenlijk vond ik dat niet zo mooi. Want opeens was mijn nieuwe hoesje meteen heel erg 'afgewerkt' en stijf. Dus ik heb het weer een keer opnieuw gedaan, deze keer wat minder perfect en ik was dit keer wel heel blij met het resultaat.

Na deze goede oefening met de steek was ik dus klaar om voor allemaalsterrekes aan de gang te gaan en... het pakketje is echt helemaal klaar voor vertrek. Dus ik ga het morgen meteen posten.

En om de nieuwsgierigheid wat groter te maken, hieronder alvast een close-up van het werkje.


Ik ben trouwens nog op zoek naar mensen die van mij een cadeautje willen ontvangen. Ik doe namelijk mee aan de P.I.F.´s van Freubelmeisje en ´t Roos ateljeeke. Je kunt hierover meer lezen in mijn vorige post Jacquimo de weet-ik-veel.

10 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk, die festonsteek is het mooiste om zoiets af te maken! Erg mooi!
    ben benieuwd wat je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke post!
    xx
    www.mydailyfashiondosis.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ola, iets met 'allemaal sterrekes' :)
    Die uil belooft alvast véél goeds!
    Je maakt het wel echt spannend, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk boek is dat he? Die heb ik ook in de kast staan! Vind het zo leuk om daar doorheen te bladeren en inspiratie op te doen!

    Ik denk dat jij morgen je P.I.F van mij zult ontvangen! Ben benieuwd naar jou P.I.F :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Adriana,

    Ah die boek ligt hier ook te wachten om ingekeken te worden, enkel zit hij nog ver weg in een verhuisdoos, want wij zijn drie weken geleden in ons huis getrokken.
    Ik hoop binnenkort in mijn eigen knutselruimte tijd te vinden om hem eens in te kijken en terug aan de poppenkleren te beginnen en misschien ooit eens aan kleren voor mijn kinderen, wie weet hé...

    Ik ga volger van uw blog worden, en als ik eens wat tijd teveel heb, hem eens deftig bezien, nu is het vlug vlug tussendoor allemaal hé.

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Adriana,

    het lukt me niet om volger te worden , later nog eens proberen

    Groetjes, jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die steek heb ik ook nog niet in mn vingers ;) ga ik ook maar ens proberen, is namelijk wel een leuke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee meid! Wauw gaaf zeg, heb je weer leuk gemaakt. Wat heb je al veel volgers inmiddels!! Hoe doe je dat? hihi Heb je tips?

    BeantwoordenVerwijderen