dinsdag 3 augustus 2010

Zes granny's en toen een tas

Vandaag weer flink aan de knutsel geweest. Ben begonnen met het maken van weer wat granny squares voor een kussentje, maar ja... toen ik eenmaal zes identieke vierkantjes af had, had ik het wel even gehad met het haken van vierkantjes.

Geïnspireerd door een tutorial van van Eloleo voor een Amsterdam tas ben ik aan de slag gegaan met mijn vrolijkste stofjes. Eigenlijk werd aangeraden om wat dunnere stoffen te grbuiken, maar koppig als ik ben heb ik gewoon gewerkt met imitatieleer en stevige katoen voor de buitenkant.

Verder heb ik het moeten doen zonder vliseline, op de een of andere manier vergeet ik altijd om dat spul aan te schaffen. (Zelfs als ik daarvoor speciaal naar de winkel ga, dan wordt ik altijd afgeleid door alle mooie stoffen, klinkt dat bekend?)

Maar goed, ik heb braaf alle patroondelen uitgeknipt. En eigenlijk ben ik vanaf daar mijn eigen weg gegaan.

Oh nee, ik heb trouwens nog wel dat tunneltje gemaakt onderin zodat de tas onder een beetje bol staat. Maar daarna, heb ik de rest van de tutorial zo'n beetje links laten liggen.

Eigenlijk heb ik deze tas in elkaar geknutseld op hoop van zegen en met heel veel geluk is het resultaat een stuk beter geworden dan ik in alle eerlijkheid had verwacht.

Het viel niet mee hoor, het duurde vooral lang voordat ik helemaal tevreden was over de schouderbanden en dat lusje voor de knoop schoof de hele tijd onder het voetje van mijn naaimachine vandaan. Ja, ik had het vastgespeld. Dus ik een beetje vloeken op mijn naaimachine, maar ja, ze is nooit echt gevoelig geweest voor schelden. Dus toen maar geprobeerd met opbouwende kritiek en toen wilde ze wel. En ze hield zich stevig vast aan het lusje.

Met mijn vingers gekruisd keerde ik de tas buitenste buiten en tadáá!

Ik ben echt superblij met mijn nieuwe tas. Maar het leukste vind ik toch wel de leuke binnenkant met kleurijke uiltjes. :)

6 opmerkingen:

  1. Deze is leuk!!!! Dat is nou iets wat ik ooit nog eens wil doen, een tas maken...........ik kom er niet aan toe, of ik maak er gewoon geen tijd voor, dat zal het zijn ;-)
    Maar het lijkt me erg leuk om te doen.

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk! Hij is supervrolijk. Daar ga je nog veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie!! Dat groene imitatieleer is ook heel mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog bedankt voor je reactie!
    Superleuk tasje!

    BeantwoordenVerwijderen