zaterdag 28 augustus 2010

Gehaakte ketting

Het is weer weekend hoor, tijd om op te ruimen, af te wassen, stof te zuigen en poetsen, poetsen, poetsen. Soms denk ik nog terug aan die heerlijke tijd dat weekenden waren om buiten te spelen met je vriendjes en uitstapjes naar opa en oma. In het weekend kon je even lekker je huiswerk vergeten en lekker kind zijn.

Die mentaliteit heb ik er altijd in geprobeerd te houden, dat het weekend leuk moet zijn. Maar met de naderende verhuizing is het hier vooral ieder weekend opruimen, sorteren, inpakken en klaar maken.
Gelukkig had ik ondanks dit drukke schoonmaakschema ook een momentje voor mezelf en ik vond een hele simpele ketting-tutorial om me tijdens mijn onverwachte vrije minuten te helpen. Het gaat om een gehaakte ketting en het principe is heel simpel.

Haak gewoon 4 kettingen, iedere nieuwe ketting iets langer dan die daarvoor. Jammer genoeg is het patroon voor de bloem niet te vinden op dezelfde website. Maar met behulp van deze tutorial heb ik toch een mooi geheel weten te maken.


Omdat ik de vervelende eigenschap heb om achter iedere klink, haak, punt... wat dan ook te blijven haken met mijn sieraden/kleding heb ik de ketting wat korter gemaakt dan in het voorbeeld. Ik ben wel heel erg blij met het resultaat van zo'n simpele tutorial. In werkelijkheid is de kleur iets anders dan op de foto. Ik gebruikte namelijk een hele lichte tint lila (bijna wit), echt superlief kleurtje.

Ik heb trouwens twee hele lieve dames gevonden die hebben aangeboden om mijn verhaal proef te lezen. Saskia en Petra waren zo lief om hun hulp aan te bieden. Dus, binnenkort komen de volgende hoofdstukken jullie kant op. Maar... omdat ik zo'n leuke reacties heb ontvangen ben ik ook begonnen aan een speciaal 'blog-verhaal' compleet anders dus maar wel gloedje-nieuw. Binnenkort het eerste hoofdstuk online.

8 opmerkingen:

  1. Hallo Adriana,

    heel mooi gehaakt en mooie bloem.

    Groetjes, jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk voor een regenachtige zondagmiddag.
    Mooi gemaakt.
    Groetjes, DEKA.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ga ik ook eens proberen! Daar houdt ik toch zo van, dit soort supertips! Ken het gevoel trouwens hoor. Doe je heel even je ogen dicht en waan je je weer als 6 jarige. Je ging naar school en daarna, spelen! Zo lekker simpel!!

    Groetjes! En zondagze

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen