zondag 29 augustus 2010

Etsy compilatie; Typemachines

Ik vind schrijven echt zo gaaf. Ik ben al jong begonnen, een vriendinnetje van mij had namelijk een typemachine! Dat was nog eens iets heel anders dan pen en papier en thuis hadden we nog geen computer in die tijd.
Ik vond het geluid dat uit zo'n typemachine kwam echt zo geweldig en ik moet toegeven, als ik nu een mooie typemachine passeer dan kan ik het nog steeds niet laten om even over die gladde toetsen te gaan met mijn vingers.
Een mooie typemachine is zo inspirerend vind ik, ik vind het geweldig de manier waarop je ook echt meteen resultaat ziet.
Het was ook nog zo'n oud model, je weet wel zo één waarbij je aan het einde van iedere zin dat ding weer terug naar links moet doen. Zo leuk.

Ter ere van de typemachine, deze keer een 'Typewriter Etsy Compilatie'

Deze gave laptoptas komt op nummer één. Ik ben zo'n grote fan van het moderne rode patroon en dan zo'n vinage typemachine print erop.
Verder vind ik het ook een erg leuk idee, zo'n oude print om al het ware je moderne 'typemachine' mee te sjouwen.
Je vind deze tas en nog veel meer mooie laptoptassen, telfoonhoesjes, schoudertassen en nog veel meer 'vintage-inspired' spulletjes in de Etsy shop van TrackandFieldDesigns

En is deze dan niet lief? Een mooie gouden miniatuur typemachine in de vorm van een hanger. Echt zo ontzettend mooi vind ik deze. En compleet met getypte pagina.
Nou hier wordt de wannabe-schrijfster in mij gewoon een heel erg hebberig van. Wat een statement zo'n typemachine om je nek niet dan?
Hij komt uit de Etsy store van Lunashineshine en in haar winkeltje vind je nog veel meer gave vintage sieraden.
Zeker een bezoekje waard deze geve shop.


De volgende vondst deed ik in de winkel van Thisisnathanveach, een kunstenaar die met behulp van zijn typemachine een uniek portret kan maken. Ja, je hoort me goed... met niets meer dan zijn typemachine en papier tovert hij echt de beste gelijkenissen tevoorschijn van beroemdheden, maar je kunt ook jezelf door deze typemachine-kunstenaar laten vereeuwigen.
Hoe uniek is dat!

Maar zij zijn niet de enige die zich hebben laten inspireren door de typemachine, er zijn zoveel mooi typemachine-geïnspireerde spulletjes te vinden op Etsy. Hieronder nog 4 in het kort.




















  1. Pieces of me Pendant (met tyepmachine initiaal) uit de shop van Pieces of Me
  2. Typewriter Tee, supermodieus en gemaakt door Ladylotus
  3. Cross stitch pattern van een typemachine, ontwerp komt van Tinymodernist
  4. Hot Pink Typewriter oorbellen, ModelCitizen maakte deze coole blikvangers

5 opmerkingen:

  1. Echt wel een leuk onderwerpje !

    Heb ook ooit nog daar mee leren typen :-). mama had dat nog voor ons communiekaartjes. En dan demostreerde elintje ook is haar kunnen.. Met soms erge gevolgen :)

    Wat veranderd de tijd toch !

    Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn echt leuk, een tijd geleden hadden wij er ook een maar die hebben we weggedaan. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuke spulletjes!!
    Echt leuk altijd die etsy-postjes. Moet ik dringend ook eens gaan doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke spullen! Ik heb onlangs mijn oude zelfverdiende typemachine uit 1981 teruggevonden op zolder. Ik was 17 of zo toen we op school nales kregen om onze type diplomas te halen :)

    BeantwoordenVerwijderen