zondag 1 augustus 2010

Etsy compilatie; papegaaien

Kwam ik vandaag toch tot de schokkende ontdekking dat mijn schatje, mijn hondje en ik zelf al op de blog staan, maar wie ik helemaal vergeten ben aan jullie voor te stellen is de kletskous van de familie, namelijk Pako. Onze papegaai.

Echt een heel vrolijk beest, erg handig ook want met zo'n papegaai in huis heb je altijd iemand in de buurt om mee te praten.

Om het goed te maken met deze lieverd deze keer een Etsy compilatie met als thema papegaaien.

En natuurlijk heb ik een aantal hele gave papegaaien spulletjes gevonden.

Om te beginnen een paar hele mooie papegaaien oorbellen van accessorizeparadise. Ik vind die papegaaien op een stokje echt heel erg gaaf.

In haar artikel omschrijving op Etsy, geeft ze aan dat ze voor deze oorbellen is geïnspireerd door Johnny Depp en de rest van de Pirate's of the Caribbean cast.

De oorbellen zijn afgemaakt met een licht blauwe glazen kraal en een transparante kraal van plastic. Babyblauw is misschien niet de eerste kleur waar je aan denkt als je aan een papegaai denkt, maar... het past wel heel mooi bij het goud vind ik.

Als volgende een kanariegele papegaaien clutch waar ik echt helemaal verliefd op ben.

Deze clutch komt uit de Etsy shop van Felicity & Allen en zij hebben naast deze clutch ook nog een bijpassende hoes voor een Ipad (die apple computer)

En deze dan, in de winkel van Crochetroo vind je echt hele gave haakpatronen voor typische Australische beesten.

Waaronder dus deze papegaaien. Verder hebben zo ook een heel erg leuk patroon voor babyslofjes in de vorm van koala beertjes. Echt zó schattig. Moet je zeker eens een bezoekje brengen. Ik vind het patroon van de Lori ook heel erg gaaf, vooral omdat mijn vriend en ik die een keer hebben gevoerd bij Avifauna (vogelpark) dat patroon wil ik echt eens uit gaan proberen.

Dit waren toch wel mijn drie leukste vondsten, hieronder nog een aantal foto's van leuke papegaaien-producten met daaronder een korte beschrijving.





















  1. Handmade gemstone parrot Jasper armband. Unieke armband met bijzondere steen.
  2. Macaw parrot stich markers voor de breiers/haaksters markeerringen met papegaaitjes.
  3. Pin cushion met papegaai en ruimte voor je draad.
  4. So maney birds so many cages kussen met veel vrolijke kleurtjes en mooie print.
Hebben jullie nog iets gemaakt wat met papegaaien te maken heeft, ik zou het echt super vinden als je mij een plaatje stuurt. En zeg er dan ook even bij of je het goed vind dat ik het plaatje op mijn weblog plaats (natuurlijk met link naar jouw blog/site/shop)

6 opmerkingen:

  1. Ow die clutch is super gaaf!!! En die kussen is ook leuk!

    Jammer genoeg heb ik niks gemaakt met papegaaien. Maar ik hou me ogen voor je open.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohoh schaam je, het meest kleurrijke lid van de familie vergeten voor te stellen;)
    Ik heb een paar dagen niet op je weblog kunnen kijken, maar wat een boel leuke kleurrijke afwisselde leuke items heb je er weer op staan en ook zo verzorgd, super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog, met handige tips,kom wel vaker een kijkje nemen!

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die gehaakte beestjes zo leuk!
    Grappig deze blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch die gehaakte papegaaien! Ik heb nog een paar oorbellen met groene papegaaien, die wou ik juist naar de kringloop brengen omdat ik ze al jaaaaaren niet meer draag. Kan ik je daar gelukkig mee maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk deze papegaaien tegn te komen! Wij (mijn ouders) hebben er ook een alleen dan met een blauw voorhoofd. En hij was er al voordat mijn zus en ik er waren, dus beetje grote broer voor ons :) Leuke blog heb je en bedankt voor je bezoekje aan mijn blog!
    Groetjes, Jorna

    BeantwoordenVerwijderen