donderdag 19 augustus 2010

Yes Yes Yes!!! Score bij de kringloop.

Eindelijk! Na al die posts te hebben gelezen over wat een mooie spulletjes jullie wel niet bij de kringloop winkel hebben getroffen heb ik eindelijk ook eens wat gave spulletjes op de kop weten te tikken. Wat een koopjes.

Het was voor mij echt meteen liefde op het eerste gezicht toen ik dit mooie doosje vond.
Het is gemaakt van heel mooi natuursteen en de bloem is ingelegd met parelmoer. Ik geef toe, ik heb geen flauw idee wat ik er in ga doen, maar het was gewoon een gevalletje, die moet ik hebben én!!! er zat ook nog eens 50% korting op de prijs, van 1 euro naar 0,50 cent. Ik houd van korting.
Mijn vriend liet zijn oog vallen op hele mooie glazen gebaksbordjes.

Niet zo lang geleden hebben we op een snuffelmarkt ook een hele mooie karaf gekocht waar meneer op slag verliefd op was, en hier passen deze bordjes echt heel erg goed bij.

Wederom 50% korting en dus namen we er vier.

Niet veel later spotte mijn vriend een heel mooi kruidenrek, helemaal gemaakt van mooi donker hout en met maar liefs zes plankjes waar hij zijn kruiden op kwijt kan.

Mijn schatje, die naast tuinman ook nog eens heel erg handig is in de keuken (hij heeft een poos kokschool gedaan) heeft in de loop der jaren een heleboel kruiden in zijn keukentje verzameld.
Sommige waarvan ik niet eens de naam uit kan spreken. Maar mijn keukenprins wil deze kruiden natuurlijk in stijl op bergen in ons nieuwe paleis. We gaan namelijk eind september verhuizen naar ons eerste 'echte' huis, compleet met aparte keuken.

Dit mooie rekje verhuist met ons mee voor 2,25 euro. Wat een koopje!

Maaaar... het mooiste van het mooiste, de vondst der vondsten. De schatten van de dag...


Dat zijn toch wel deze hobby boeken. Ik kocht voor nog geen 5 euro 'gehaakte poppen en dieren', 'de liefste knuffels maak je zelf' en 'Poppen en Popjes'

Ik ga uit ieder boekje iets maken voor de Knuffels voor Congo actie. Zoals jullie misschien al weten ben ik bezig met een inzamelactie, in de post 'Kijkersstress' konden jullie al lezen hoe de stichting Knuffels voor Congo zich inzet voor kinderen in ontwikkelingslanden. En dat op een bijzondere manier. Zij spelen namelijk in op het geluk van de kinderen. Ja, ze zamelen ook geld in en gebruiksvoorwerpen. Maar ook vragen zij om speelgoed en vooral knuffels voor de weeskinderen in Congo.

Natuurlijk zijn tweedehands knuffels erg leuk, maar hoe geweldig zou het voor die kinderen zijn om een mooie, zelfgemaakte knuffel te ontvangen. Gemaakt met liefde en speciaal voor hen. Iedereen die een beetje handig is met handwerken kan zich opgeven om mee te doen met de actie. Naaien, haken, breien alles kan en alles mag. Verder wil ik bij deze ook even Liesbet bedanken, deze lezeres heeft aangeboden om samen met mij de knuffels af te geven bij het centrale verzamelpunt in Den Haag.

Mensen die niet zo handig zijn met naald en draad kunnen ook helpen. Promoot de actie op je blog/website, of doneer een stukje stof/wol aan een handige moeder, tante of verre kennis. Kortom verspreid het woord. Het is zo gemakkelijk om een kind gelukkig te maken.

Vanaf november tot eind december kunnen jullie knuffels sturen meld je aan voor de actie in een mailtje naar adriana87@live.nl of laat een bericht achter in de actie. Ik zal dan begin november iedereen die zich heeft opgegeven mijn nieuwe adres doorgeven.

8 opmerkingen:

  1. Hey, ik stuur graag een knuffeltje (of 2 of 3...) naar je toe! Stuur maar je adres!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie koopjes heb je gescoord, altijd leuk een bezoekje aan de kringloopwinkel ;-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een goede vonsten heb je gedaan. En wat goedkoop, bij ons vragen ze wel wat meer voor dat soort spullen...
    Die gebaksbordjes die heb ik in het groot, zijn van mijn oma geweest, ben er zelf ook nog steds helemaal weg van.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke spulletjes heb je gekocht!

    leifs vera,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vondsten! Ik had laatst minder geluk. Dat rekje vind ik echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee meid! Jee, wat een leuke dingen hebben jullie gevonden! Ik ga ook maar weer es naar de kringloop denk ik.. Leuk je blog te lezen! Keep doing the good work girl! X Jull

    BeantwoordenVerwijderen