maandag 23 augustus 2010

Wat een weekend

Hè hè, dat had ik even nodig. Een lekker rustig weekend. Hoop dat ik niet al te veel mensen heb geschokt door even een weekendje niet up te daten, maar ja... iedereen heeft af en toe rust nodig. Verder had ik last van een virusje. Nee, geen verkoudheid of iets dergelijks maar een schrijf virus.

Ik ben namelijk druk aan het schrijven aan mijn (hopelijk) eerste boek en verder heb ik mijn fanfiction pagina weer een beetje ge-update. Mensen die niet bekend zijn met het fenomeen fanfiction, dat houd dus in dat je niet honderd procent origineel schrijft maar dat je je verhaal baseert op bijvoorbeeld een film, serie of een boek. Mijn verhaal is gebaseerd op de Twilight boeken van Stephanie Meyer, waar ik stiekem grote liefhebber van ben. De boeken brachten me weer helemaal terug naar mijn vampier-obsessie van mijn Buffy the Vampire Slayer dagen.

Maar goed, heb dus de eerste twee hoofdstukken van mijn pas geschreven fanfic ge-upload. En heb aan één stuk door vier hoofdstukken toegevoegd aan mijn originele verhaal.

Verder hadden mijn vriend en ik van het weekend nog een lekkere BBQ bij een vriend van J. die verjaarde. Met de taxi gingen wij heerlijk naar camping/bungalowpark de Lithse Ham waar het feestje werd gevierd. Wij hebben geen van beide ons rijbewijs dus zijn we totaal aangewezen tot taxi en openbaar vervoer en dat is meestal niet zo erg maar dit keer...

Om tien over half tien belden wij naar onze taxi-service en deze zou ons een uur later op komen halen. Braaf stonden J. en ik te wachten bij de ingang van het park. Half elf...niets, kwart voor elf...niets, elf uur...niets.

Om kwart over elf belden wij nog eens naar het taxi bedrijf. Het was uitgelopen. Wij zouden nog een uur langer moeten wachten. Heel vervelend dus, ik ben van mening dat dat bedrijf dat toch op zijn minst even door had kunnen bellen. Maar goed, het park konden we niet meer op en dus besloten J. en ik om nog even een romantische wandeling langs de waterkant te maken.

Iets van een kwartier later waren wij weer terug.

Om half twaalf ging mijn telefoon. Sorry, maar het loopt nog wat uit. Dat was de boodschap, wij moesten nog eens een half uur tot drie kwartier wachten op een chauffeur.

Afijn, hoe laat werden wij denk je opgepikt? Om kwart voor één. Wij hebben meer dan tweeënhalf uur gewacht in de donkere koude nacht op onze taxi. Ons humeur was al net zo donker als de nacht toen we eenmaal in de Mercedes van de taxi-chauffeur stapten. Maar oh, wat waren we toch blij toen we weer thuis waren.

Gisteren en vandaag hebben mijn vriend en ik echt alle aandacht gestoken in het opruimen van ons appartement. We moesten namelijk één en ander verschuiven in het appartement want binnenkort krijgen wij een nieuwe bank binnen ook weer een aanwinst die wij in de kringloopwinkel kochten. Daarover meer in een volgend bericht (na 2 september want dan wordt de bank bezorgd en kan ik kiekjes knippen.)

Mijn creatieve uitspatting van de dag? Salade. Ja, jullie horen het goed... een culinaire, creatieve uitspatting van jullie Adriaantje. We hebben namelijk besloten om onszelf na ons 'schoonmaak' weekend te trakteren op een lekkere balkonBBQ.

Ik maakte deze salade... en lekker!

Mensen die willen weten wat er in zit:

IJsbergsla
Komkommer
Tomaat
Schouderham
Jong belegen kaas
Perzik
Twee eetlepels Honing

Echt heerlijk fris, helemaal als je alleen biologisch materiaal gebruikt. Heerlijk.

Wat betreft het verhaal waar ik aan werk, als jullie hoofdstuk één zouden willen lezen laat dan een reactie achter. Bij genoeg animo zal ik hoofdstuk één hier op de site zetten.

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, en die foto ziet er lekker uit! ;d

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet normaal dat ze jullie zo lang lieten wachten in de kou. Kon zeker ook geen excuses vanaf! Je salade ziet er erg lekker uit en zeker de moeite waard om een keer uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet leuk om zo te moeten wachten. Goed dat jullie elkaar hadden ;)
    Hmm, ik ben eigenlijk wel wat nieuwschierig naar dat eerste hoofdstuk! Laat maar komen zou ik zeggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Adriana,

    Amai ség zolang wachten op een taxi, dat is om slecht gezind te worden!

    En hmmm, salade, Klinkt lekker, ik gooi ook dikwijls alles in één kom en dan maar lekker rommelen in de kom, hihi.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Dankje voor je reactie. Wel om dat 3D bij step up gemakkelijk uit te leggen: Het leek eigenlijk alsof je mee op de dansvloer stond wanneer ze dansten... Of als ze dansen, dat ze echt naar je toe komen. Uiteindelijk vond ik dat bij deze film echt wel een meerwaarde.

    Leuke post trouwens,
    liefs, Valerie

    BeantwoordenVerwijderen