zaterdag 14 augustus 2010

Wat als HIJ 18 wordt?

Ik houd ervan om zelf cadeautjes te maken als iemand jarig is. Ik vind het namelijk heerlijk om te zien hoe mensen reageren op hun cadeau... en dan te vertellen dat het zelf-gemaakt is. Schitterend.

Vandaag was ik echter een beetje inspiratie-loos. Want... wat maak je in hemelsnaam aan een jongeman voor zijn 18e verjaardag. Ja, ik daag je uit. Verzin maar eens iets wat je achter de naaimachine in elkaar kunt knutselen voor een 18e verjaardag, van een jongen!

Ik betrap mij er steeds vaker op dat de spulletjes die ik maak echt meer voor meisjes zijn, reden is simpel. Ik ben een meisje (vrouw) en ik houd nu eenmaal van roze en pastelletjes en vrolijke spulletjes.

Ik heb urenlang internet afgespeurd om maar iets te verzinnen wat ik R. met zijn verjaardag kon geven. En de tijd begon te dringen, vandaag werden we al om 8 uur verwacht op zijn feest.

Net op het laatste moment vond ik een superleuk patroon waarvan ik meteen wist dat DIT het perfecte DIY cadeau voor hem zou zijn.
Namelijk een hoesje wat hij om zijn bierblikjes kan schuiven, gevoerd met isolerende stof, waardoor zijn biertje langer koel blijft. Brilliant!

Ik heb wel een ander isolatie-stofje gebruikt aan de binnenkant, en natuurlijk had ik het wel wat persoonlijker willen maken... maar helaas had ik maar weinig tijd. Is dit geen leuk idee, mijn neefje was er in ieder geval erg blij mee en mijn bier-koel-houd-ding heeft al een uitje op de agenda... want volgens R. ging hij heel erg van pas komen op Lowlands.

Verder gaf ik hem ook nog een Tibetaanse armband in een zelfgemaakt envelopje van vilt. Al met al een geslaagd geschenk.

3 opmerkingen:

  1. Leuk bedacht!! Zou het inderdaad ook zo niet direct weten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Adriana,

    Super gewoon, en nog eens dubbel cool,hihi.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog.

    + join my giveaway @
    screamyourfeelingsout.blogspot.com

    Liefs, Valerie

    BeantwoordenVerwijderen