woensdag 25 augustus 2010

Paniek in de tent

Ik ben zo gespannen als ik weet niet wat. Mijn vriend zit ook nog na te beven op de bank. Onze Bruno ligt om mijn schoot slap als een vaatdoek. Onze dwergpincher heeft namelijk een stuk chocolade naar binnen gewerkt. Voor mensen die het niet weten, chocolade is klaar vergif voor een hondje.

Mijn schatje is dan ook altijd super voorzichtig met chocolade onze papegaai daarentegen niet echt. Ikzelf ben niet zo'n chocolade liefhebber. Echt puur (tegen het bittere aan) vind ik nog wel iets hebben, maar melkchocolade... sorry maar dat krijg ik niet naar binnen. Bah!

J. deelt graag zijn chocolade met Pako die al net zo'n zoetekauw is als zijn baas. Vandaag besloot Pako echter om zijn chocolade ook te delen met Bruno, een lief gebaar maar chocolade en hondjes zijn dus niet zo'n geweldig goede combi.
Halsoverkop zijn we met onze lieve schatje naar de dierenarts gefietst. (Oh, wat ik graag een rijbewijs zou hebben gehad op dat moment) Daar kreeg hij een spuit waarvan hij ging braken.
Nu is het spannend. Zo'n licht hondje van nog geen jaar en dan al bijna 8 gram chocolade... spannende uren. Vanavond blijven J. en ik in ieder geval wakker om bij ons Bruno te waken en om hem in de gaten te houden. Ik heb de dierenambulance onder de sneltoets gezet en de espresso maker zal wel overuren maken vanavond, maar wij hebben alles over voor ons lieve hondje. Mensen die nog wakker zijn, duim alsjeblieft voor onze Brunotti.

Ik zit in ieder geval van de stress zo'n best te haken dus Knutselfreak, als je dochter graag een buitenkind popje wil... ik ben er nog één aan het maken en ik stuur deze met liefde naar je toe als cadeau. Als je me het adres wil doormailen (adriana87@live.nl) dan stuur ik binnenkort het zusje van het eerste buitenkindje naar je toe.

7 opmerkingen:

  1. ah, ik hoop dat alles goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Adriana,

    Amai dat moet schrikken zijn ség!!!
    Hoe gaat het nu met jullie schatje??
    Veel beterschap aan hem en sterkte aan jullie nu!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schrik!
    Hopelijk gaat alles goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik lees nu net je verhaal over Bruno.
    Hoe gaat het? Super schrikken. Ik hoop echt dat het helemaal goed komt.

    Een tip, wanneer je hond weer iets eet wat niet mag,die van mij eet graag balonnen, dan moet je een theelepeltje zout achter in zijn bekje gooien. Daar gaan ze vanzelf van spugen. Heb ik geleerd van mijn vriendin de dierenarts, zij doen dat ook in de praktijk.

    Sterkte, zal voor jullie duimen.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is vast goed met hem gekomen, toch?
    Honden kunnen nog best veel chocolade eten hoor! En je bent nu gelukkig uit de gevaren zone, de verschijnselen treden 4-12 uur nadat het dier het heeft gegeten op, zeker nu hij al bijna direct heeft gebraakt zal hij er geen last van hebben. Behalve dat hij zich beroerd voelt van die prik om hem te laten braken! (Dit alles geschreven door een ervaren dierenartsass. ;-)) Succes met het kleine monster!! Oh en houd je rozijnen ook apart (veel rozijnen kunnen honden ook niet tegen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OH nee!! Chocolade en PCM is ook mijn grootste angst als het dicht in de buurt komt van Rocko... Rocko heeft ooit mijn met liefde gemaakte chocoladecacke naar binnengewerkt (Is wel een groote hond) hij heeft nergens last van gehad. (misschien een geruststelling??)
    Ik duim voor je vandaag, heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe gaat het nu met het beestje??
    Ons Beagle-tje van 2 is ook heel verzot op alleen al de geur van chocolade.... Ze gaat er ook echt naar op zoek! Hopelijk is alles oké met jullie beesie..

    BeantwoordenVerwijderen