woensdag 25 augustus 2010

Het buitenkind

Zoals jullie in mijn vorige post al hebben kunnen lezen heb ik een tijdje terug een schitterende slag geslagen bij de kringloop. Namelijk hele mooie knutselboekjes voor het maken en haken van lieve knuffels.
Ik was van plan om uit ieder boekje een knuffeltje te maken voor mijn Knuffels voor Congo actie. Ik begon gisteravond met het maken van het buitenkind. De kleuren in het boekje zelf vond ik echter iets te somber, dus ik heb mijn buitenkindje wat meer kleur gegeven. Ik moet zeggen, dat werken vanaf een simpel tekeningetje (niks patroon, niks haakschema... gewoon doodles van hoe het eruit moet komen te zien) dat viel nog vies tegen. Het hoofdje viel meer dan eens niet helemaal naar wens uit. Uiteindelijk is het me dan toch gelukt om de goede vorm te krijgen. Volgende struikelblok was haar haartjes. Het viel helemaal niet mee om deze goed in model te krijgen. Ik vloekte al binnensmonds over hoe zij net zo'n moeilijk haar heeft als ik.

Het schortje heb ik maar gewoon uit de losse pols gehaakt. Sorry maar ik kon nou eenmaal geen wegwijs met het patroon uit het boekje. Ik had mijn overwinning van het moeilijke patroon al gevierd toen mijn popje opeens gilde "Waar zijn mijn knoopjes!!" Ja, zij had het plaatje in het boek ook gezien nu en zij wilde net als haar voorbeeld mooie knoopjes op haar schort.

Samen kozen we mooie roze knoopjes en ze was meteen zielsgelukkig.

Ik vertelde haar dat zij binnenkort een reis zou gaan maken om te gaan wonen bij een lief weeskindje in Congo en zij was een beetje bang. Ze vreesde dat ze alleen zou moeten gaan. Ik stelde haar gerust en vertelde haar dat al verschillende mensen hebben aangeboden om vriendjes te sturen voor de reis. Toen was ze al een stuk gelukkiger. Het vooruitzicht van een spannende reis naar zo'n ver land stond haar nu wel aan. Zeker met heel veel vriendjes.
Mensen die zelf ook nog een bijdrage willen brengen aan de Knuffels voor Congo actie kunnen altijd mailen naar adriana87@live.nl

Niet zo handig en toch willen helpen. Gebruikte knuffels of ander speelgoed mag ook hoor! Zijn we ook heel erg blij mee. Vanwege verhuizing kan ik pas vanaf oktober knuffels daadwerkelijk gaan inzamelen bij mij thuis, maar als je alvast een foto stuurt van wat we met de post kunnen verwachten dan plaats ik die gewoon op de site. Kunnen we een soort Flickr-knuffel-counter maken.

Samen met J. en Liesbet van twee meisjes in de stad zal ik de knuffels in Januari naar het centrale verzamelpunt in Den Haag brengen.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers op jou, want jij maakt altijd súperleuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi popje, dat kindje gaat daar blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk popje en zo knap dat je dat kan maken. Mijn dochter vroeg al of 'ie te koop was:)
    Maar haar uitgelegd dat het popje ergens anders heen ging, toen begreep ze het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dit is echt supermooi en schattig!!!

    Petra x
    ps: ik heb je getagged! Check my blog x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, daar zou ik van mijn leven nooit niet aan beginnen, om dat 'zomaar' eventjes te maken! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super lief popje. Ik wou dat ik dat ook kon, dat haken....

    BeantwoordenVerwijderen